Tuesday 12 August 2014

,

Senggugut tanpa pain killer

Assalamualaikum dan salam ceria untuk semua insan tersayang . Semoga kita semua dalam keadaan sihat bahagia disamping insan tercinta . Amin :) Entri kali ini Erny nak berkongsikan info yang sangat sangat amat berguna untuk seluruh insan yang bergelar WANITA . Mohon dibaca sehingga habis demi kebaikan kita semua .

Apa itu senggugut ???
 

Senggugut merupakan sakit yang timbul dengan kedatangan haid bagi wanita . Sakit seperti ini 
memang sangat normal dan menjadi kebiasaan bagi para wanita semasa haid . Bila senggugut datang , memang ramai wanita mengalami banyak masalah seperti sakit perut , cepat letih dan sebagainya .

Bagaimana anda mengatasi senggugut ?

 

Mungkin ramai wanita yang diluar sana mengambil jalan pintas untuk mengambil paracetamol atau pain killer ( ubat tahan sakit ) bagi meredakan sakit senggugut ini . Betul ke betul ? Mesti betul ....

Mari dengar sedikit cerita . Baru baru ini , saya ada terserempak dengan seorang makcik yang menjual makanan . Kebiasaannya , makcik tersebut berniaga bersama partnernya . Namun pada hari tersebut , saya hanya melihat makcik yang pertama sahaja . Lalu kemudian bermulalah sesi berdialog antara saya bersama makcik tersebut ... 

Saya : Makcik , mana pergi makcik yang lagi satu ? 

 Makcik : Hang tak tahu ka ? Makcik tu dah tak boleh kerja lagi . 

Saya : Eh , kenapa pula ? 

Makcik : Buah pinggang makcik tu dah rosak . Nak kena dialisis . Tak boleh buat kerja sebab cepat rasa penat . Kesian dia . Umur baru 40 tahun . 

 Saya : Macam mana makcik tu boleh kena sakit buah pinggang ? 

 Haaaa . Nak tahu apa jawapannya ? Jeng jeng jeng ....... baca bawah ni . 

Makcik : Masa makcik tu anak dara , dia selalu kena senggugut . Bila senggugut , dia selalu amibil pain killer . 

 Saya : Ohhhhh . 

Apa kaitannya ? 

Nak tahu apa kaitannya ? Macam ni , pain killer atau paracetamol merupakan sejenis dadah . Sekiranya diambil secara kerap , boleh mengakibatkan kerosakan pada buah pinggang . Memang fungsi pain killer atau paracetamol adalah untuk mengurangkan kesakitan . Tapi tahukah anda tahu kesannya untuk jangka masa lama ? Kena ada ilmu Dalam apa jua aspek yang kita buat , mesti kena ada mentor dan ilmu . Lagi lagi dalam perubatan . 

Sekiranya kita tidak tahu apa apa tentang ubat yang kita ambil , mungkin akan menyebabkan sesuatu benda buruk berlaku pada masa hadapan . Ini lah akibatnya bila tiada ilmu . Ramai diantara kita yang salah membuat percaturan . Ingat makan paracetamol boleh settle semua nya ? Sekiranya anda jawab YA , anda SALAH BESAR . Cuba bayangkan makcik tadi . Umur baru 40 tahun , anak kecil lagi tapi dah berhabis banyak duit untuk dialisis . 

Dah tu , apa penyelesaiannya ?

 

Ambil GLA Shaklee . Suplemen ni memang membantu dalam memperbetulkan sistem dalaman wanita . Selain itu , GLA membantu menghilangkan rasa sakit senggugut . Tambahan pula , GLA sangat sangat membantu bagi period teratur . 

Apa kelebihan GLA ? 

Banyak kelebihan yang anda akan peroleh . Antaranya :-

 


Berikut merupakan testimoni pengguna yang mengambil GLA Shaklee :-




Banyak lagi manfaat dan kelebihan dengan pengambilan GLA shaklee . Semoga dengan pengambilan GLA shaklee ini , dapat mengurangkan risiko kerosakan buah pinggang . 

Feel free to LIKE and SHARE bila info ini berguna untuk anda semua . 
Share:

0 comments:

Post a Comment