Tuesday 12 August 2014

,

RM 2500 sebulan . Cukup ke ?

Di satu hari , duduk termenung ku seorang diri , merenung nasib diri , yang tiada bertepi . Adakah aku masih berdiri pada esok hari , menghadapi dunia yang serba mahal kini . Tapi ku yakin , bukan hanya aku yang bernasib sebegini .

----------------------------------------------------------

Assalamualaikum dan salam ceria kepada semua yang Erny cintai . Semoga kita hidup dalam keadaan aman dan bahagia senantiasa . Amin :')

Kembali pada dunia realiti , adakah aku masih perlu seperti ini ? Melakukan rutin harian yang sama yang hanya bergaji RM 2500 sebulan sekali ..


Dengan bergaji hanya RM 2500 sebulan . Cukup ke nak makan ?

Cukup ke nak bagi mak ayah ?

Cukup ke nak beri pada orang yang memerlukan ?

Hmm . Tepuk dada tanya selera .


Zaman kini yang semakin bertambah harga barangan dan kos sara hidup , mampukah kita untuk menghadapi dunia pada esok hari ? Mungkin segelintir kita mampu , mungkin ada yang cukup cukup makan dan mungkin ada yang kekurangan sehingga terpaksa berhutang .

 RM 2500 sebulan .

RM 600 bayar loan rumah atau bayar sewa rumah .

RM 200 bayar hutang PTPTN , JPA , MARA / BANK .

RM  600 beli makanan .

RM 500 bayar loan kereta .

RM 300 bayar duit minyak kereta , tol , parking berbayar dan sebagainya .

RM 300 bayar bil air / elektrik atau kredit top up berbayar smartphone .

Kira punya kira semuanya berjumlah RM 2500 .

Mana baki untuk simpanan diri sendiri ?

Mana duit nak bagi dekat parents ?

Ini baru hidup membujang . Belum kahwin lagi . Kalau dah kahwin , makin bertambah kos perbelanjaan seharian . Kita sebagai wanita , nak harapkan duit si suami 100% ke ? Haih mana boleh harap sangat . Boleh botak suami fikir macam mana nak cari duit . Hehe :P

Jadi , apa nak buat sekarang ?

Carilah jalan keluar . Jangan seperti katak duduk di bawah tempurung !!!! Tak kan lah nak harapkan BR1M yang hanya beratus ringgit umtuk hidup setahun ? No no no no no .

Maka , mulai saat ini jugalah kita perlu BERUBAH because it's NOW or NEVER . Tak perlu tunggu esok , lusa atau bulan depan . Bertindak SEKARANG !!!

Ingatlah , kita berubah bukan untuk orang lain tetapi untuk diri , keluarga dan masa depan kita juga .Tak nak ke ubah hidup dari BIASA ke LUAR BIASA ? Saya yakin semua orng menginginkan hal yang sama . So tunggu apa lagi ? Jom berubah ..

Saya percaya dan sangat yakin kejayaan akan lebih mudah untuk kita capai bila kita ada mentor dan group yang betul . Dan alhamdulillah saya telah bertemu dengan bisness yang mudah (online je ) . Tapi yang paling best , saya telah bertemu dengan mentor yang terbukti berjaya bersama group yang sangat sangat hebat . Memang tak rugi sangat .

Jom download selagi masih percuma .  Jom download di sini

Semoga kita sentiasa berada dalam limpah rahmatnnya . Semoga kita sihat dan bahagia senantiasa . Amin :)
















Share:

0 comments:

Post a Comment